سرد ایران روسیه میلیون ایرانی بازیکن

سرد: ایران روسیه میلیون ایرانی بازیکن دریافت دریافتی بازیکنان جام جهانی جام جهانی یک میلیون دلار

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری ستاره نوظهور سینما , گفتگو با «شادی کرم‌رودی»

شادی کرم رودی صورت جوان و تازه عرصه بازیگری سینمای کشور عزیزمان ایران هست. او این روز‌ها با ایفای نقش تینا در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی روی پرده سینماست. گرچه پ

ستاره نوظهور سینما , گفتگو با «شادی کرم‌رودی»

گفتگو با «شادی کرم رودی»؛ ستاره نوظهور سینما

عبارات مهم : سینما

شادی کرم رودی صورت جوان و تازه عرصه بازیگری سینمای کشور عزیزمان ایران هست. او این روز ها با ایفای نقش تینا در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی روی پرده سینماست. گرچه پیش از این فیلم در آثار مهمی، چون «ماهی و گربه» و «یک شهروند کاملا معمولی» ایفای نقش کرده، ولی ایفای کاراکتر یک دختر کم سن و سال که حالا در آستانه مادر شدن است و با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند، باعث شده است تا نام و صورت او بیش از پیش در ذهن مخاطب سینما حک شود.

به گزارش روزنامه صبا، خوش حالی کرم رودی صورت جوان و تازه عرصه بازیگری سینمای کشور عزیزمان ایران هست. او این روزها با ایفای نقش تینا در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی روی پرده سینماست. گرچه پیش از این فیلم در آثار مهمی چون «ماهی و گربه» و «یک شهروند کاملا معمولی» ایفای نقش کرده ولی ایفای کاراکتر یک دختر کم سن و سال که حالا در آستانه مادر شدن است و با اعتیاد دست و پنجه نرم می کند، باعث شده است تا نام و صورت او بیش از پیش در ذهن مخاطب سینما حک شود. به بهانه پخش فیلم سینمایی «دارکوب» با او به گفتگو نشستیم که در ادامه می خوانید.

ستاره نوظهور سینما , گفتگو با «شادی کرم‌رودی»

با دو فیلم «ماهی و گربه» و «یک شهروند کاملا معمولی» که هر دو از آثار سینمای هنر و تجربه بود شروع کردید و بعد با «دارکوب» وارد سینمای بدنه شدید، دغدغه فعالیت در سینمای هنر و تجربه را داشتید یا کاملا اتفاقی بوده است؟
– قبل از این که بخواهم جواب این پرسش را بدهم مورد نیاز است این توصیه را بگویم که من بعد از «ماهی و گربه»، در فیلم «مستانه» آقای فرح بخش که جزو فیلم های بدنه به حساب می آید نیز بازی کردم ولی از آنجایی که در تبلیغات نام من عنوان نمی شد دوستان نمی دانند که این فیلم نیز جزو کارنامه کاری من هست. درست است من شروع فعالیتم با سینمای هنر و تجربه بود ولی زمانی که در فیلم «ماهی و گربه» حضور پیدا کردم ابتدای ورودم به عرصه بازیگری بود و خیلی حق گزینش نداشتم تا بتوانم بنا بر سلیقه شخصی در فیلمی حضور پیدا کنم. البته شهرام مکری را از دوران دانشجویی دنبال می کردم و ایجاد فرصتی جهت حضور در فیلم «ماهی و گربه» بسیار برایم خوشحال کننده بود. فیلم های هنر و تجربه شبیه به هم نیستند و گونه ها و زیرشاخه های متفاوتی دارند ولی در کل در کنار فعالیت در سینمای بدنه، بازی در آثاری که چالش های متفاوتی دارند و از سینمای بدنه دور هستند را دوست دارم و برایم تجربه لذتبخشی است.

البته سینمای بدنه سکوی پرتاب بهتری جهت یک بازیگر به حساب می آید. شاید اگر آن دو فیلم جزو آثار هنر و تجربه نبودند سریعتر معرفی و دیده می شدید!
– با این توصیه موافق هستم کما این که من در فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» نقش مهم زن را بر عهده داشتم ولی این فیلم آن طور که باید و شاید به وسیله عموم مخاطب سینما دیده نشد. البته این توصیه را بگویم که به عنوان یک بازیگر، در ذهن من تقسیم بندی سینمای بدنه و هنر و تجربه پررنگ نیست و هنگامی که یک کار پیشنهاد می شود ملاکم این نیست که این فیلم متعلق به چه نوع سینمایی است بلکه فقط فیلمساز و فیلمنامه آن برایم دارای اهمیت است.

چطور شد که به پروژه «دارکوب» پیوستید؟ شاخصه های مد نظر آقای شعیبی جهت ایفای این کاراکتر چه بود؟
– آقای شعیبی بازی من در فیلم «یک شهروند کاملا معمولی» ساخته مجید برزگر را دیده بود. جهت ایفای نقش تینا با تعداد زیادی بازیگر صحبت شده است بود و از آنجایی که یک نقش سخت به حساب می آمد زمانی که به دفتر تهیه «دارکوب» رفتم چهار جلسه جهت این نقش اتود زدم در حالی که هر نقش با یک یا دو بار اتود زدن نهایی می شود. کاراکتر تینا دختر کم سن و سالی بود که همچون مهسا خیلی در اعتیاد غرق نشده و حتی معصومیتی دارد. این توصیه جهت آقای شعیبی اهمیت بسیاری داشت. از طرفی دیگر بهروز شعیبی در نظر داشت که تینا شبیه به نقش مهسا ایفا نشود.

این خواسته بهروز شعیبی و ایجاد تفاوت در بازی کار شما را به مراتب سخت تر می کرد!
– قبل از این که با نقش تینا درگیر بشوم تصور می کردم ایجاد این تفاوت در ایفای نقش کار بسیار دشواری است ولی هنگامی که وارد مرحله تحقیقات شدم و از نزدیک با مصرف کنندگان و کسان یکه ترک کرده بودند مواجه شدم نظرم عوض کردن کرد. به قول یکی از عزیزانی که قبلا مصرف6 کننده بود تنها وجه اشتراک کسانی که اعتیاد دارند این است که مواد مخدر مصرف می کنند و هر کدام از آنها فرد متفاوتی به حساب می آیند. عالی ترین راهکار جهت رسیدن به نقش تینا و مهسا این بود که ابتدا به این نتیجه برسیم که این دو شخصیت چه کسی هستند؟ از کجا آمدند؟ و بعد که به آشنایی از آنها رسیدیم بگوییم حالا تینا و یا مهسا که سارا بهرامی نقش آن را بازی کرد درگیر اعتیاد است.

به جز چند بازی موفق و کاراکترهایی که ماندگار شدند، متاسفانه ما تصویر کلیشه ای از اعتیاد و فرد مصرف کننده در سینمای کشور عزیزمان ایران داریم! مشخصا بازیگران نیز در ایفای نقش یک فرد درگیر به اعتیاد پارامترهای مشابهی را پیاده می کنند.
– خیلی مهم است که تو به عنوان یک بازیگر واقعیت و تحقیقات را مبنا قرار دهی یا از روی یک فیلم الگوبرداری کنی. اگر بازیگر جهت ایفای نقش یک معتاد به تماشای فیلم و مرور نقش هایی شبیه به آن بسنده کند طبیعتا کلیشه آن هم از نوع دست چندم اتفاق می افتد ولی وقت یکه مبنای رسیدن به نقش تحقیقات می شود و تو از نزدیک با جامعه ای که مبتلا به آن معضل است برخورد می کنی، علت وجودی کاراکتر در فیلمنامه را می فهمی و او را بهتر درک می کنی. همچنین می توانی بازی ماندگارتری را ارائه دهی. من ایفاگر نقش مهم «دارکوب» نبودم ولی در طول تمرینات شاهد این بودم که سارا بهرامی جهت رسیدن به نقش، هر روز تحلیل می رفت و این است که او این چنین با نقش مهسا می درخشد.

در جریان برخورد با مصرف کنندگان و تحقیقات میدانی با فردی برخورد کردید که آن را به عنوان ما به ازای نقش تینا قرار دهید و از آن الهام بگیرید؟
– کاراکتر تینا شرایط خاصی داشت. دختر کم سن و سالی که باردار و درگیر اعتیاد هست. من در جریان تحقیقات با دختری مواجه شدم که شرایطی شبیه به تینا داشت. البته در حال حاضر ترک کرده هست. نمی گویم صددرصد او را دیدم و برابر دوربین پیاده کردم ولی از او الهام گرفتم. کسی که از او صحبت می کنم به لحاظ ظاهری شباهت هایی با من داشت و همین مسئله موجب شد به آسانی با او ارتباط برقرار کنم ولی در کل تماما تحت تاثیر او نبودم آیا که من بر مبنای فیلمنامه از پیش نوشته شده است جلو می رفتم و طبیعتا خیلی کم پیش می آید ما به ازای نقشی که در فیلمنامه وجود دارد در واقعیت هم باشد به همین علت زیاد از آن شخصیتی که در واقعیت وجود داشت الهام گرفتم.

سینمای بعد از انقلاب در فیلم های متعددی چه به صورت عنوان مهم و چه در حاشیه به معضل اعتیاد پرداخته هست. فکر می کنید نگاه و پرداخت سینما به این معضل تا چه اندازه قابل قبول بوده است؟
– پرداخت به این مسئله در سینما هنوز خیلی جای کار دارد. نه تمام آثار مربوط به این معضل ولی بخش قابل توجهی از فیلم های ساخته شده است راجع به اعتیاد، فرد مصرف کننده را از یک خانواده میانگین که در منزل و یا بعضا در کنار خانواده زندگی می کند، نشان می دهد. کسی که اصلا درگیر کارتن خوابی یا گرمخانه ها نیست. این که اعتیاد داشته باشی و خانواده در کنارت قرار بگیرد و بخواهد تو را از آن شرایط بیرون بکشد یک موهبت است ولی همه مصرف کنندگان چنین شرایطی را ندارند. ما در «دارکوب» به سراغ کسانی رفتیم که اعتیاد را در شرایط متفاوتی تجربه می کنند و جای پرداخت به آنها در سینما همچنان وجود دارد.

شادی کرم رودی صورت جوان و تازه عرصه بازیگری سینمای کشور عزیزمان ایران هست. او این روز‌ها با ایفای نقش تینا در فیلم «دارکوب» بهروز شعیبی روی پرده سینماست. گرچه پ

یعنی شکل های متفاوت و حتی فاجعه گونه ای از اعتیاد وجود دارد که هنوز در سینما به آن نپرداختیم!
– من به عنوان فردی که در پایتخت کشور عزیزمان ایران زندگی می کنم از این فضا که در گوشه دیگر این شهر است دور بودم. در سینمای مستند به خیلی از زوایای اعتیاد به خصوص اعتیاد در زنان پرداخته شده است ولی در سینمای داستانی نه. نمونه های خوب سینمای داستانی فیلم هایی چون «سنتوری»، «مهمان مامان»، «خون بازی» و … است ولی در همین فیلم ها نیز یک مصرف کننده در چهارچوب منزل است.

خیلی ها روی فیلم «دارکوب» این برچسب را زدند که فیلم تلخی هست؛ چقدر با این گزاره در مورد فیلم موافقید؟
«دارکوب» جهت من که بازیگر آن بودم و در مراحل تحقیقات حضور داشتم فیلمی با روزنه امید به اصلاح هست. به نظرم بهروز شعیبی به دنبال امید در این طبقه و قشر گشته بود، تصویر کردن چنین شرایطی با لحاظ این که امید در آن جریان داشته باشد کار بسیار مشکل بود که آقای شعیبی از بعد آن بر آمد. درست است که مهسا به خاطر غلط های گذشته نتوانست به خواسته اش برسد ولی شور و انگیزه ای که در کاراکتر مهسا وجود داشت دلیلی که آن را به سمت ترک کردن برد همه و همه نشان از امید دارد و باعث می شود این فیلم تلخ نباشد. «دارکوب» مسلما سکانس هایی دارد که مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد و حتی من که در آن بازی کردم با دیدن آن صحنه ها اشک می ریزم ولی این رویه و ظاهر فیلم است و مفهوم مهم آن اصلا تلخ نیست بلکه امید را در دل خود جای داده است.

برترین ها

ستاره نوظهور سینما , گفتگو با «شادی کرم‌رودی»

واژه های کلیدی: سینما | دارکوب | اعتیاد | دارکوب | سینمای | سینمایی | کاراکتر | هنر و تجربه

ستاره نوظهور سینما , گفتگو با «شادی کرم‌رودی»

ستاره نوظهور سینما , گفتگو با «شادی کرم‌رودی»

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog